Promovarea pe Linkedin – intrebari, raspunsuri si recomandari

Este Linkedin util pentru afacerea mea?

 

Atunci cand creezi strategia de promovare a companiei tale si alegi canalele de comunicare pe care le vei folosi, in primul rand trebuie sa te gandesti la targetul companiei tale – cine sunt clientii tai si unde ii poti gasi?

 

Linkedin, fiind un mediu dedicat profesionistilor din diferite domenii, este foarte util atunci cand targetul tau este format din companii – compania ta ofera produse sau servicii B2B.

Chiar si in cazul companiilor B2C Linkedin poate fi foarte util pentru a dezvolta relatii noi sau pentru a intretine relatii cu parteneri cheie de afaceri sau cu media.

O alta categorie de target pe care o regasim pe Linkedin este alcatuita din consumatorii cu venituri ridicate – companiile care ofera servicii sau produse pentru acest tip de target pot incerca promovarea pe Linkedin, chiar daca sunt B2C.

 

Cum sa folosesc Grupurile de pe Linkedin daca am o afacere mica?

Ar trebui sa creez propriul grup?

Recomand utilizarea Grupurilor de pe Linkedin, deoarece sunt foarte utile pentru a te conecta cu alti profesionisti sau persoane cheie din companii. Nu exista Online un alt loc profesional si de incredere, unde sa ii gasesti si unde sa poti interactiona cu ei.

Interactiunea pe grupuri este asemanatoare cu cea de la evenimentele offline. Te inscrii in cateva grupuri relevante domeniului tau de activitate, urmaresti o saptamana conversatiile pentru ca intr-un pas ulterior sa te prezinti membrilor grupului, sa lansezi noi discutii sau sa raspunzi intrebarilor. De asemenea, este foarte important sa te conectezi cu persoanele cu care interactionezi, trimitandu-le mesaje personalizate.

Este mult mai valoros sa fii activ in 3 – 5 grupuri relevante, decat sa fii prezent in 50 de grupuri in cadrul carora nu ai interactiuni valoroase.

In ceea ce priveste crearea unui grup propriu pe Linkedin, este indicat sa faci acest lucru in cazul in care deja iti actualizezi zilnic profilul sau pagina de pe Linkedin si ai continut valoros pentru publicare zilnica. In caz contrar,  recomandarea mea este sa folosesti grupurile existente – poti avea rezultate frumoase folosindu-le pe acestea.

 

Care sunt cele mai importante lucruri pe care sa le faci atunci cand doresti sa iti promovezi compania pe Linkedin?

Cel mai important lucru este sa ai un profil personal completat si actualizat, care sa inspire profesionalism. Trebuie sa avem mereu in vedere faptul ca parteneriatele si legaturile se creaza in primul rand intre persoane, nu intre companii – atat pe Linkedin, cat si in viata reala.

Conecteaza-te apoi cu persoanele pe care le cunosti si “endorseaza”-i doar pe cei cu care ai colaborat si stii ca aduc un plus de valoare prin ceea ce fac.

Crearea paginii de companie este un alt lucru important de facut si este bine sa contina link-uri catre site-ul / blogul tau, descrieri si fotografii sugestive. Introducerea tabului cu toate serviciile si produsele pe care le oferi este foarte utila, deoarece compania ta poate fi recomadata pentru fiecare dintre aceste servicii.

Un alt pas este conectarea profilului tau personal cu pagina de companie.

Dupa ce ai realizat toate aceste lucruri de baza, te poti concentra asupra interactiunii pe grupuri relevante si asupra actualizarii profilelor cu continut valoros.

 

Cum pot creste notorietatea paginii de companie de pe Linkedin?

Exista mai multe metode care pot fi folosite pentru a creste notorietatea paginii de companie de pe Linkedin. De exemplu, poti introduce pe site-ul tau sau in newsletter un buton care sa directioneze in pagina, poti distribui link-ul catre pagina de Linkedin pe alte retele de socializare, poti introduce link-ul in semnatura de email.

Important este sa actualizezi continutul in mod constant si sa oferi valoare, pentru ca angajatii, clientii, partenerii, prospectii sa isi doreasca sa urmareasca pagina.

O alta solutie este de a folosi Linkedin Ads, care iti ofera beneficiul unic de a face o targetare foarte specifica intr-un mediu profesional de mare calitate (de exemplu Ad-urile tale pot fi afisate doar directorilor de marketing dintr-un anumit oras).

 

Linkedin este in primul rand despre calitate, nu despre cantitate – spre deosebire de alte retele de socializare. De aceea este mai putin valoros numarul mare de conexiuni sau de persoane care urmaresc pagina de companie si este mai important cine sunt acele persoane si cu cine sunt ele conectate.

 

Autoare: Anamaria Damian