Linkedin pentru antreprenori – greseli pe care sa le eviti

Linkedin este o resursa foarte buna pentru a iti face noi conexiuni de business. Pentru ca mediul online este atat de dinamic, poate fi usor sa ignori optiuni importante sau sa fii mereu la curent cu cele mai bune practici.

 

Iata care sunt top 4 greseli pe care sa le eviti atunci cand folosesti Linkedin pentru a iti promova afacerea:

 

Profilul tau nu este 100% complet.

Multe persoane subestimeaza importanta completarii in intregime a profilului pe Linkedin, fie ca este vorba despre profilul personal sau cel de companie. Este esential sa folosesti o fotografie adecvata, care sa te ilustreze la adevarata valoare din punct de vedere profesional, nu personal (fotografiile de la petreceri sau cele din vacanta, pastreaza-le pentru Facebook), sa completezi descrierea de sub numele tau (headline-ul) si sa adaugi intreaga experienta profesionala releventa din trecut.

In timp ce profilul personal trebuie sa includa experienta si abilitatile tale, pagina de companie trebuie sa contina o descriere atractiva a tuturor produselor si a serviciilor oferite. Folosirea ambelor tipuri de pagini (profil personal si pagina de companie) creste sansa ca afacerea ta sa apara mai des in cautari; acesta este un lucru bun, deoarece cu siguranta iti doresti sa fii usor de gasit de catre parteneri, clienti potentiali si actuali, dar si de catre viitori angajati.

Un alt lucru important este sa incluzi in descrierile de pe profile expresii / cuvinte cheie care descriu cel mai bine activitatea – te va ajuta sa fii mai usor de gasit prin cautari.

Nu uita sa conectezi profilul personal cu pagina de companie si sa introduci adresa website-ului tau in profilul personal.

 

Incerci sa te conectezi cu toata lumea, inclusiv cu persoane pe care nu le cunosti.

Cred in cresterea organica, inclusiv in ceea ce priveste conexiunile de pe Linkedin. Daca trimiti cereri de conectare catre persoane pe care nu le cunosti, risti ca Linkedin sa observe acest comportament si sa iti inchida contul. Incearca atat cat este posibil sa te conectezi cu persoane pe care le cunosti si intotdeauna trimite cereri de conectare cu mesaje personalizate. In cazul persoanelor pe care nu le cunosti dar cu care ai dori sa te conectezi, gaseste un numitor comun: fie ca sunteti activi in acelasi grup sau ati participat la acelasi eveniment offline, fie ca rogi o cunostinta comuna sa te introduca.

Linkedin este despre calitate, nu despre cantitate. Este mai putin important numarul de conexiuni pe care le ai, ci este mult mai important cat de valoroase si relevante sunt aceste conexiuni.

 

Publici informatii, dar nu in mod constant.

Studiul realizat chiar de Linkedin arata ca atunci cand publici 20 de update-uri pe saptamana, cel putin unul dintre ele va fi vazut de 60% din conexiunile tale. In acest fel cresti sansele ca postarile care sunt foarte importante pentru tine sa fie vazute de cat mai multe persoane.  De retinut este faptul ca status update-urile trebuie facute in mod constant pentru cele mai bune rezultate si nu o data pe luna, atunci cand ai ceva de promovat.

 

Nu participi la discutiile de pe grupuri, iar daca o faci, le spamezi.

Grupurile sunt printre cele mai importante si utile optiuni ale Linkedin-ului. Nu numai ca iti poti creste vizibilitatea foarte mult, dar reprezinta locul ideal de a te pozitiona ca un expert in industria din care faci parte si de a castiga credibilitate in nisa ta de activitate prin participarea la discutii. In plus, poti trimite mesaje persoanelor care fac parte din acelasi grup cu tine – este singurul caz in care este in regula sa trimiti mesaje persoanelor necunoscute. Alege cu atentie grupurile din care iti doresti sa faci parte si care sunt relevante afacerii tale.

 

Autoare: Anamaria Damian