Email si Social Media: de ce ai nevoie de amandoua?
De ce marketerii care folosesc Social Media ar trebui sa isi concentreze atentia si asupra Email Marketing-ului?
In primul rand, nu poti ignora statisticile. Conform studiului eCircle European Social Media and Email Marketing, realizat pe 5.000 de consumatori europeni:
- 95% dintre consumatori isi verifica email-ul zilnic;
- 75% dintre consumatori folosesc email-ul pentru a primi noutatile (updates) de pe retelele de socializare;
- 77% prefera sa primeasca informatii promotionale prin intermediul Email-ului.
Oamenii verifica email-ul de 5 ori mai des decat verifica retelele de socializare si atunci este mult mai usor ca ei cel putin sa vada Newsletter-ul tau.
Este mult mai usor sa vinzi folosind Newsletterele versus folosind canalele sociale. Daca vei incerca sa iti indemni fanii loiali sa devina abonati la Newsletter, vei descoperi beneficiile comunicarii 1 la 1, prin intermediul Email-ului. Este mult mai usor sa te asiguri ca cel putin vad mesajele tale din Inbox, daca nu le si citesc si raspund indemnurilor tale (versus doar 16% dintre fani vad update-urile paginii tale de Facebook). In plus, clientii castigati prin intermediul Email Marketing-ului sunt loiali si receptivi.
Un alt unghi la care sa te gandesti este ca inclusiv retelele de socializare folosesc email-ul pentru a iti trimite notificari. Chiar daca opresti toate notificarile de pe Facebook, tot vei primi mesaje pe email, iar Twitter si Linkedin procedeaza la fel.
Chiar daca ai o baza de date virtuala cu fani si urmaritori (followers), adevarata valoare este in baza de date cu adrese de email pe care le-ai colectat. Email Marketing-ul si Social Media se completeaza foarte bine si recomand sa fie utilizate impreuna. Email-ul este liantul care uneste toate eforturile de comunicare.
Cum poti folosi Social Media pentru a creste propria baza de date cu email-urile clientilor si ale potentialilor clienti?
Pe Facebook de exemplu, poti folosi o aplicatie speciala pentru colectarea adreselor de Email ale fanilor sau sa organizezi un concurs, iar una dintre conditiile de participare sa fie introducerea adresei de email. Citeste aici mai multe despre cum poti transforma LIKE-urile de pe Facebook in potentiali clienti.
Cat de des ar trebui sa trimit Newslettere?
Nu exista o regula care sa functioneze pentru toata lumea. Frecventa Newsletterelor depinde de mai multi factori, precum care este targetul tau tinta, care sunt obiectivele pe care vrei sa le atingi, ce fel de continut folosesti si bineinteles, care este feedback-ul abonatilor tai. Daca trimiti Newslettere cu o frecventa mai mare de o luna, rata de raspuns va fi foarte mica si probabil ca abonatii nu vor mai tine minte ca s-au inscris sa primeasca noutati de la tine.
Autoare: Anamaria Damian