De ce sa investesti in Email Marketing, chiar daca ai o afacere mica?
Sa convingi un potential client sa se inscrie la Newsletter-ul tau, poate fi o adevarata provocare. Mai mult, sa obtii ca Newsletter-ele tale sa fie deschise, citite, iar abonatii sa raspunda call-to-action-ului tau, cu siguranta este o provocare si mai mare.
In cazul in care un potential client iti ofera adresa de email pentru a fi tinut la curent cu noutati despre afacerea ta, Newsletter-ele sunt cea mai buna modalitate de a pastra o comunicare constanta, de a construi relatii si de a face vanzari prompte.
Daca te intrebi de ce o afecere mica ar trebui sa investeasca efort, timp si resurse in campaniile de Email Marketing, iata cateva idei pe care sa le ai in vedere:
1. Creste exponential numarul vanzarilor
Un potential client trebuie sa fie expus produsului sau serviciului tau de cel putin 7 ori inainte de a face cumpararea.
Email Marketing-ul, iti ofera posibilitatea de a le trimite abonatilor tai in mod constant informatii despre ceea ce le oferi si ce nevoi rezolva serviciul tau. Acest lucru te ajuta sa construiesti o relatie cu ei, sa le castigi increderea, astfel incat procesul de cumparare sa apara in mod firesc.
Studiul realizat de catre Exact Target in 2012 arata ca 66% dintre Americanii care sunt activi in Online au cumparat un produs sau un serviciu, ca urmare a unui mesaj primit prin Email Marketing.
2. Valoarea medie a unei vanzari creste
Email Marketing-ul reprezinta o modalitate extraordinara de a vinde o gama mai larga de produse si servicii clientilor tai, oferindu-ti posibilitatea de a creste in medie valoarea unei comenzi cu 25% – 40%.
De exemplu, activitatea ta principala este de a oferi servicii de consultanta de business.
Pe langa faptul de a le trimite in mod constant informatii valoroase despre cum sa isi creasca afacerea, poti include informatii si despre alte servicii sau produse pe care le oferi: un workshop pe o tema specifica pe care il organizezi, o carte scrisa de catre tine etc.
3. Obtii vanzari repetate
Clientii fideli, care cumpara de la tine in mod constant sunt valorosi. In plus, acestia sunt bucurosi sa povesteasca familiei si prietenilor despre serviciile tale, rezultatul fiind mai multe vanzari pentru tine si pentru afacerea ta.
Gandindu-ne la costul de a chizitie a unui client nou, care este de 10 ori mai mare decat costul de fidelizare a unui client actual, este o idee buna sa folosesti Email Marketing-ul pentru a mentine baza de clienti existenti.
Intretinerea unei relatii printr-o comunicare constanta cu un client si dupa ce are loc vanzarea/ cumpararea, este o modalitate buna de a genera vanzari repetate. De exemplu, unui client ii poti trimite o oferta cu un produs care ar putea completa ceea ce a achizitionat anterior de la tine.
Email Marketing-ul are beneficii valoroase pentru afacerea ta, atunci cand:
– cresti propria baza de date cu email-urile clientilor si ale potentialilor clienti;
– oferi informatii relevante si de ajutor pentru abonatii tai;
– folosesti un serviciu profesional de Email Marketing, care sa iti permita sa masori rezultate si sa livreze Newsletter-ele tale in Inbox.