Facebook Events: cum promovezi evenimentele pe Facebook?

Te intrebi cum sa promovezi un eveniment viitor folosind Social Media? Fie ca este vorba despre o conferinta de presa, o seara tematica, un webinar sau un workshop, Facebook Events te poate ajuta sa atingi o audienta mai larga si sa atragi mai multi oameni la eveniment.

In acest articol voi dezvalui 8 idei de a folosi Facebook Events pentru a avea un eveniment reusit.

 

1. Creeaza evenimentul folosind pagina de Facebook a afacerii tale si seteaza profilul tau personal ca gazda

Astfel, invitatii vor avea un link catre toate evenimentele organizate de tine, un link pentru a da LIKE paginii tale si vei avea posibilitatea de a trimite mesaje catre toti invitatii (atentie insa, utilizarea in mod abuziv a acestei functii poate fi vazuta ca spam si sanctionata de Facebook).

Recomandari pentru crearea evenimentului pe Facebook:

  • foloseste o scurta descriere a evenimentului, insotita de un link catre pagina de inregistre (daca exista);
  • creeaza doua layout-uri speciale pentru eveniment – o fotografie mare (Event Cover) pentru pagina de eveniment (714 x 264 pixeli) si una mai mica pentru tab-ul de aplicatie (thumbnail, 111 x 74 pixeli);
  • nu bifa butonul “only admins can post on the event Wall”;
  • seteaza locatia evenimentului din lista de locatii recunoscute de Facebook (nu doar adresa) si in acest fel, Facebook va afisa harta pe pagina evenimentului. Daca nu ai o harta a locatiei (implicit o locatie), Facebook nu va recomanda evenimentul prietenilor invitatilor sau persoanelor care sunt in zona.

 

2. Creeaza o pagina de inregistrare in afara Facebook (mai ales daca este un eveniment platit)

Astfel, vei putea redirectiona fanii de pe Facebook care sunt interesati de eveniment intr-un site unde pot gasi mai multe informatii, video-uri, fotografii si cel mai important lucru, vei putea sa colectezi adresele lor de email (din inregistrari si RSVP) si sa comunici ulterior cu ei prin intermediul Newsletterelor.

  • Nu uita sa introduci pe pagina de inregistrare butoanele Social Media, pentru a facilita distribuirea evenimentului.

 

3. Implica vorbitorii si partenerii in promovarea evenimentului

Vorbitorii te pot ajuta in promovarea evenimentului, iar tu ii poti implica prin tagging in posturile despre eveniment sau poti seta ca acestia sa fie gazde ale evenimentului – in Facebook Events.

  • Gazdele pot invita la eveniment persoane din lista lor de prieteni – vei avea o baza mai mare de invitati.
  • Pot distribui informatii despre eveniment, folosind profilele lor personale.
  • Trimite-le layout-uri personalizate, post-uri si link-uri pe care sa le poata utiliza pentru promovare.

 

4. Foloseste cu moderatie optiunea de a trimite invitatii

Atunci cand creezi un eveniment folosind pagina ta de Facebook, nu vei avea posibilitatea de a trimite invitatii tuturor fanilor paginii, pentru a evita situatia in care folosesti aceasta functionalitate in mod excesiv. Ai insa posibilitatea de a iti invita prietenii. Recomandarea mea este sa trimiti invitatii doar acelor prieteni care crezi ca sunt interesati de eveniment si care ar putea veni.

  • Grupeaza lista ta de prieteni in functie de locatie, interes, business, personal etc. pentru a fi mai usor sa le trimiti invitatii.

 

5. Interactioneaza cu participantii inainte de eveniment

Este foarte important sa mentii si sa cresti entuziasmul in randul participantilor, deoarece fiecare persoana care confirma participarea poate sugera, la randul ei, evenimentul propriilor prieteni.

  • Raspunde confirmarilor, “like”-urilor, intrebarilor si comentariilor si fa-i sa se simta bineveniti.
  • Intreaba-i despre asteptarile lor sau ce subiect si-ar dori sa fie tratat in cadrul evenimentului.
  • Deschide o lista cu intrebari la care vorbitorii vor raspunde in cadrul evenimentului.

 

6. Promoveaza evenimentul pana in ultima zi

Statisticile arata ca 50% dintre bilete se vand in prima zi, iar restul de 50% cu o saptamana inaintea evenimentului. Mentine interesul si entuziasmul invitatilor si persoanelor care au confirmat. Daca au confirmat la inceput, nu inseamna ca vor tine minte cand sa vina la eveniment.

  • Posteaza fotografii, noutati, articole, testimoniale despre eveniment.
  • Ca pagina, poti promova update-uri despre eveniment.
  • Ca profil personal, poti trimite mesaje catre toate persoanele care au confirmat.

 

7. Promoveaza evenimentul in afara cercului tau de influenta

Facebook iti permite sa inviti doar prietenii tai si sa promovezi evenimentul folosind Facebook ADs.

  • Distribuie evenimentul pe celelalte canale online pe care le folosesti pentru a iti promova afacerea (Newsletter, Blog etc.)
  • Distribuie evenimentul catre toate persoanele implicate in organizare.
  • Invita bloggeri sau parteneri care pot promova evenimentul in cercul lor de influenta.

 

8. Publica informatii live

Unele persoane nu pot ajunge la evenimentul tau sau poate nu stiu de ce ar trebui sa vina. Publica informatii live de la eveniment de fiecare data cand este posibil. Pot fi idei importante discutate, recomandari de la vorbitori, fotografii sugestive sau testimoniale video.

 

Cu cat vei face mai multe dintre aceste lucruri, cu atat mai multe persoane vor afla si vor fi interesate de eveniment, iar astfel vei creste sansele de a avea la eveniment audienta pe care ti-o doresti.

 

Autoare: Anamaria Damian