De ce Marketing prin Continut?

17/06/2013

Marketing-ul Marketing prin continutprin continut (content marketing) iti ofera posibilitatea de a comunica in mod constant cu prospectii si clientii tai, de a ii tine aproape, fara a incerca sa le vinzi in mod direct.

“Scopul Marketing-ului prin continut este de a atrage si de a fideliza clientii, prin crearea in mod constant de continut relevant si valoros, cu intenția de a schimba comportamentul consumatorului. Este un proces continuu, care functioneaza cel mai bine atunci cand este integrat in strategia de marketing globala.” (definitia oferita de Content Marketing Institute)

 

Continutul este nucleul promovarii Online, sta la baza comunicarii pe toate canalele: website, retele de socializare, newslettere etc. si poate imbraca mai multe forme: articole educationale pe website-ul tau sau pe alte website-uri, newslettere, blog-uri, studii de caz, video-uri, webinarii, ebook-uri, infografice etc.

 

Este foarte important ca acest continut pe care il creezi, sa incorporeze valorile companiei tale, viziunea, misiunea. Scopul marketing-ului prin continut este nu numai de a genera potentiali clienti, ci si de a transmite care sunt lucrurile in care credeti ca organizatie, pentru ca prospectii si clientii tai sa inteleaga mai bine ceea ce oferiti si ceea ce va motiveaza in activitatea pe care o desfasurati.

 

De ce sa faci campanii de marketing prin continut?

In primul rand, prin continut poti atinge 3 obiective importante: atragerea de noi potentiali clienti, educarea pietei si cresterea notorietatii.

Marketing-ul prin continut te ajuta sa fii aproape de prospectii tai si sa ii convingi. Aceste campanii functioneaza cel mai bine atunci cand sunt integrate in intreg procesul de atragere si retinere a unui client:

–       perioada de awareness, atunci cand o persoana afla pentru prima data de compania ta si devine potential client;

–       perioada de informare / educare a pietei, cand potentialul client cauta informatii care sa il ajute sa ia decizia de cumparare si sa devina client;

–       perioada de loializare, atunci cand clientii multumiti repeta cumpararea de la tine si mai mult, recomanda la randul lor produsele tale.

 

In al doilea rand, clientii sunt influentati de mult mai multe lucruri, nu doar de tacticile de marketing clasice.

Companiile trimit informatii tot timpul catre clientii lor, folosindu-se de canale de comunicare clasice sau inovative. De multe ori se intampla insa ca aceste informatii sa nu fie relevante sau de valoare pentru targetul tinta. Un client, primeste mii de mesaje de marketing, zilnic. Dar ceea ce il face sa se opreasca, sa observe ceea ce tu comunici si sa actioneze (sa raspunda indemnului transmis) este marketing-ul prin continut.

 

Mai mult, companiile mari schimba asteptarile clientilor tai.

Faptul ca marile companii folosesc marketing-ul prin continut, influenteaza asteptarile pe care clientii tai le au de la tine si de la compania ta. De exemplu, daca o companie foloseste Facebook-ul pentru a oferi suport post – vanzare sau informatii clientilor sai, oamenii vor percepe Facebook-ul ca un loc de customer relationship, unde pot cere informatii si unde vor primi cu siguranta raspuns.

Un client informat este un client mai fericit si va fi alaturi de tine pe termen lung.