Cum sa cunosti noi parteneri de afaceri in Online?

Networking-ul online este o modalitate foarte buna de a cunoaste noi clienti, parteneri si de a fi mereu conectat cu persoanele din domeniul tau de activitate.

 

Sa folosesti retelele de socializare in scop de business este diferit de a le folosi in scop personal.

Iata cateva idei despre cum poti aduce valoare afacerii tale folosind networking-ul online.

 

1. Conecteaza-te intai cu persoanele pe care le cunosti deja

Primul pas este sa adaugi in lista ta de contacte persoanele pe care le cunosti si sa intri in conversatii cu ele. Odata ce ai stabilit lista ta de contacte, este important sa faci follow up cu persoanele noi pe care le cunosti la intalniri de business, evenimente, targuri etc. Trimite impreuna cu cererea de conectare si un mesaj personalizat, in care sa mentionezi de exemplu ce ti-a placut la discutia pe care ati avut-o.

Cu siguranta vei dori sa cunosti si persoane noi folosind conexiunile din online. Evita sa trimiti cereri de conectare persoanelor pe care nu le cunosti personal. Este mult mai valoros sa gaseti o cunostinta comuna si astfel sa fii prezentat.

 

2. Alatura-te grupurilor de interes

Linkedin, de exemplu, are grupuri de persoane interesate de acelasi subiect sau care au aceeasi expertiza. Inscrierea in astfel de grupuri este o modalitate extraordinara de a fi tot timpul la curent cu ceea ce se intampla in industria ta, dar si de a cunoaste persoane noi.

Cum faci acest lucru? Publica in mod constant articole valoroase, intra in conversatii, raspunde intrebarilor si incearca sa fii de ajutor.

 

3. Ofera inainte de a cere

Esenta networking-ului, atat offline, cat si online, este de a oferi fara a astepta sa primesti ceva in schimb. Nu iti folosi conexiunile doar pentru a incerca sa vinzi produsele tale sau pentru a te pune in legatura cu alte persoane.

Trimite-le articole interesante, ajuta-le cu idei in proiectele pe care le desfasoara, pune-le in legatura cu specialisti. Toate aceste lucruri te vor ajuta sa iti construiesti credibilitatea, sa castigi increderea comunitatii si sa astfel sa va dezvoltati impreuna.

 

Autoare: Anamaria Damian