Revista Business Woman – Cum măsori rezultatele obţinute din promovarea online?

Anamaria DamianDacă găseşti că este dificil să măsori impactul investiţiei în marketing online, nu eşti singur.

Mulţi antreprenori doresc să ştie recomandările unui specialist în ceea ce priveşte bugetul pe care să îl investească în diferite canale: Google Adwords, Facebook, reclame Video, SEO, optimizarea website-ului. Cu alte cuvinte, îşi doresc să ştie ce îmbunătăţiri să aducă mix-ului de canale de promovare folosit în prezent pentru a avea un impact maxim asupra afacerii pe care o conduc.

Dar cum poţi să măsori impactul campaniilor online, dacă nu ai definit bine ceea ce înseamnă succesul în cazul business-ului tău?

Marketingul online ne oferă foarte multe informaţii relevante pe care le putem folosi pentru a înţelege eficienţa campaniilor. Important este cum alegem şi cum măsurăm doar statisticile importante pentru obiectivele noastre.

1. Stabileşte obiective clare

Primul pas înainte de a dezvolta strategia de promovare online este să îţi răspunzi la întrebarea: De ce vreau să fac promovare online? Obiectivele stabilite trebuie să fie măsurabile, astfel încât să poţi identifica indicatorii potriviţi pentru măsurarea succesului şi care va fi strategia de marketing.

De exemplu, un obiectiv măsurabil poate fi creşterea cu 20% a numărului de clienţi care fac cumpărături repetate.

2. Alege indicatori relevanţi  pentru obiectivele propuse

Volumul mare de date oferit de mediul online poate ascunde indicatorii cu adevărat utili. Fiecare indicator măsurat trebuie să fie corelat cu un obiectiv. Printre cele mai importante date de urmărit, în funcţie de canalul folosit, se numără:

  • Costul pe click, rata de conversie pentru campaniile de Google Adwords;
  • Costul de atragere a unui nou client în urma traficului organic obţinut din optimizarea SEO;
  • Rata de deschidere a Newsletter-elor, rata de click pentru campaniile de E-mail Marketing;
  • Câţi vizitatori au devenit potenţiali clienţi şi clienţi, procentual, în cazul optimizării paginilor web.

Pentru a putea considera relevante statisticile unei campanii este necesar ca aceasta să fie activă cel puţin o lună sau chiar 3 luni, în funcţie de canalele online folosite în promovare.

Citeste intreg articolul.