Revista Business Woman – Promovarea online ca avantaj competitiv de business
Niraj Dawar, profesor de marketing la Ivey Business School în Ontario, vorbeşte în Harvard Business Review despre noua formă a avantajului competitiv: „În prezent, sursa avantajului competitiv se află în afara companiei şi acesta este cumulativ, crescând odată cu experienţa şi cunoştinţele; avantajul competitiv nu se mai erodează în timp, pe măsură ce competitorii se dezvoltă şi ajung la un nivel similar cu al tău.”
În acest sens, avantajul competitiv nu mai este determinat în totalitate de acel set unic de capabilităţi deţinute de companie precum tehnologii, invenţii, brevete şi patente, ideile angajaţilor. Avantajul competitiv este determinat şi de modul în care compania oferă soluţii pentru nevoile clienţilor, de modul în care aceasta răspunde criteriilor lor de cumpărare şi se poziţionează faţă de competiţie, precizează profesorul Dawar.
Mediul online oferă statistici importante care te pot ajuta să înţelegi mai bine comportamentul de consum, nevoile clienţilor tăi şi care este evoluţia pieţei. Aceste statistici pot reprezenta suport şi reconfirmare în luarea unor decizii strategice sau tactice, precum:
– Care este perioada optimă din an pentru a promova un anumit tip de produs sau serviciu?
– Ce canale online utilizează targetul şi pe care să le includ în mix-ul de promovare astfel încât să comunic relevant?
– Este justificată investiţia făcută versus rezultatele obţinute?