3 lucruri pe care le-am invatat din marketingul online in 2013
1. E-mail-ul si social media lucreaza eficient impreuna
E-mail-ul si social media sunt elemente importante in conversatia dintre un brand si clientii sai. Ele sunt strategic, operational si tactic aliniate.
Combina continutul social media si cel al E-mail-ului
“Inconjoara-l pe consumator cu posibilitati diverse de a interactiona cu brandul tau, iar sansele sa interactionezi cu el vor creste considerabil.” – Jay Baer
Exista multiple metode de a integra E-mail-ul si Facebook-ul, precum:
• Un tab pe pagina de Facebook pentru a colecta adresele de E-mail;
• Logarea in site/blog prin intermediul conturilor retelelor de socializare;
• Optiunea de a da “Like” paginii de Facebook in E-mailul de confirmare a abonarii la Newsletter;
• Acorda atentie la comportamentul consumatorului pe Facebook;
• Foloseste in E-mail-uri continutul utilizat pe Facebook si vice-versa;
E-mail si Social Media: de ce ai nevoie de amandoua?
2. Social Media pentru potentiali clienti
Retelele de socializare sunt un instrument foarte bun pentru a creste notorietatea afacerii tale si pentru a ajunge la noi potentiali clienti. Pe langa faptul ca intaresti relatia cu actualii clienti, foloseste promovarea prin intermediul retelelor de socializare pentru a te face cunoscut in fata potentialilor clienti.
Metode:
• Aliniaza activitatile de social media cu celeltate initiative de promovare online (colectarea adreselor de E-mail pentru campaniile de E-mail marketing, atragerea de trafic catre website etc);
• Creeaza obiective tangibile care pot fi masurate (de ex. Numarul de vizite in landing page).
5 motive pentru care afacerea ta are nevoie de Social Media
3. Generatie conectata prin intermediul mobilului
Oamenii au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult smartphone-urile si tabletele, generatiile de astazi devin o singura generatie: generatia conectata. Din punct de vedere al marketingului trebuie sa intelegem ce inseamna acest lucru pentru afaceri, atat pentru prezent dar mai ales pentru viitor. Astfel, trebuie sa ne gandim la intreaga experienta a clientilor.
Marketingul prin intermediul telefonului mobil se intampla acum. Cand clientii doresc sa afle ceva, pur si simplu folosesc telefonul mobil pentru a afla raspunsul. Este bine ca strategiile de marketing sa porneasca de la principiul urmator: intelege care sunt canalele online folosite de catre clientii tai si ofera informatii exact acolo.
Astfel, pentru o afacere care este si online asigura clientului un numar de telefon mobil vizibil – acesta poate suna doar printr-un singur click; adapteaza design-ul site-ului astfel incat sa poata fi citit inclusiv de pe smartphone si nu solicita multe informatii prin formularele de colectare a adreselor de E-mail.