5 pasi pentru un banner eficient in marketingul online

15/05/2014

banner blog3Un banner este o extensie a imaginii companiei pe care o reprezinti, iar designul trebuie sa scoata in evidenta calitatea serviciilor si produselor promovate. Iata cativa pasi simpli care te ajuta sa iti promovezi eficient afacerea prin bannere in online.

1. Patreaza designul simplu.( Less is more!)

Pentru a spori impactul banner-ului tau de marketing online, pastreaza design-ul cat mai simplu posibil. Un banner aglomerat poate sa atraga atentia, dar nu este genul de atentie pe care ti-l doresti. Scopul este sa promovezi produsele sau serviciile companiei, nu banner-ul in sine.
Studii au demonstat ca banner-ele eficiente trebuie sa fie placute ochiului, usor de citit si sa se focuseze pe o singura idee. Ia in calcul urmatorele sfaturi pentru designul tau:

-Mesajul principal trebuie sa iasa in evidenta. Foloseste font-uri bold.

-Alege o imagine sau o grafica dinamica in culori puternice.

-Adauga un call-to-action cu logo si tagline.

2. Focuseaza-te pe publicul tinta!

Trebuie sa tii cont, intotdeauna, cui te adresezi si ce vrei sa le transmiti. O singura privire trebuie sa fie de ajuns pentru a atrage atentia in legatura cu produsele si serviciile pe care le oferi. Demonstreaza ceea ce te face sa fii unic fata de competitie.

3. Alege culorile potrivite

Culorile sunt un instrument psihologic deosebit de puternic, care folosite corect, pot creste vanzarile, atrage atentia sau chiar sa calmeze oamenii.
Nuntele de albastru si verde sunt placute simturilor. Cu toate astea nu atrag atentia. Argintiul, griul, albul si negrul denota modernism si profesionalism. Portocaliul si galbenul sunt culori care sugereaza energie, iar rosul este considerat ca fiind cea mai puternica culoare pentru a atrage interesul.
Fotografiile colorate pot avea impactul dorit. Odata ce ai ales culorile banner-ului tau, asigura-te ca ai un contrast mare intre culorile background-ului si culoarea font-ului. Textul trebuie sa fie foarte usor de citit.

4. Foloseste font-uri usor de citit.

Tipul de font si marimea lui sunt esentiale in realizarea de bannere eficiente. Foloseste font-uri clare, simple, ca Arial sau alte font-uri sans-serif. Font-urile italice si cu serife, ca de exemplu Times New Roman sunt dificil de citit si ingreuneaza designul banner-ului. Tocmai de aceea ar trebui evitate.

5. Foloseste un call-to-action

Un buton care sa determine oamenii sa dea click este esential atunci cand realizezi designul pentru un banner. Nu uita sa introduci call-to-action-ul!