Cum selectezi cuvintele cheie relevante pentru campania Adwords?
Într-o campanie AdWords, cuvintele cheie reprezintă motorul funcționării eficiente al unui anunț. Este esențial să acordăm cât mai mult timp și atenție atunci când selectăm cuvintele cheie.
De unde începem căutarea?
În primul rând, trebuie să cunoaștem foarte bine site-ul căruia urmează să îi facem campanie. Ce tipuri de produse are? Pe care dintre ele dorim să le promovăm în mod special? Cum arată landing page-ul (este foarte importanta structura paginii de pornire)? Si, cel mai important, care este scopul campaniei pe care o construim?
Cuvintele cheie trebuie să fie cât mai specifice, să aibă legătură cu produsul sau serviciul pe care dorim să îl promovăm.
Cum evităm căutările irelevante care consumă bugetul ineficient?
Trebuie să avem grijă cum alegem cuvintele cheie, astfel încât să nu generăm căutări irelevante.
O atenție deosebită trebuie acordată atunci când introducem în campanie cuvinte de tipul „potrivire amplă”. Aceste potriviri ne pot afișa reclama pentru alte tipuri de produse pe care site-ul nostru nu le conține. Astfel, bugetul alocat se va consuma mult mai repede și nici nu vor exista conversii în campanie.
Tipuri de cuvinte cheie în Google Adwords
Tip de potrivire | Simbol | Exemplu cuvant cheie | Cum apar reclamele | Example de cautari |
Potrivire amplă | niciunul | ochelari de soare | includ greșeli de ortografie, sinonime, căutări similare și alte variante relevante | Lentile de soare |
Modificatorul potrivirii ample | +cuvânt | +ochelari +soare | conțin termenul modificat (sau variante apropiate, dar nu sinonime), în orice ordine | Ochelari pentru soare |
Potrivire la nivel de expresie | “cuvânt” | “ochelari de soare” | reprezintă o expresie și variante apropiate ale acesteia | Cumpăr ochelari de soare |
Potrivire exactă | [cuvânt] | [ochelari de soare] | reprezintă un termen exact și variante apropiate ale acestuia | Ochelari de soare |
Potrivire negativă | -cuvânt | -soare | nu conțin termenul respectiv | Ochelari de vedere |
Ce tools folosești?
Keyword Planner-ul este instrumentul pe care Google îl pune la dispoziție pentru campaniile de Search pentru a căuta idei de cuvinte cheie care au legătură cu un cuvânt introdus de noi.
Totodată, Keyword Planner-ul ne arată și media căutărilor lunare într-una sau mai multe țări/orașe, pe unul sau mai multe cuvinte cheie introduse de noi.
Se pot adăuga, de asemenea, și liste pentru a ne ușura munca în cazul în care avem de căutat câteva zeci de cuvinte cheie. Putem introduce câteva fraze specifice pentru a obține informații suplimentare cu privire la aceste cuvinte cheie asociate.
Keyworld Planner-ul este un instrument gratuit de care ne putem folosi oricând pentru campaniile AdWords pentru a căuta cuvinte cheie specifice sau sugestii de cuvinte cheie. Pe lângă planificarea keywords-urilor, acest tool ne poate ajuta să facem o aproximare a bugetului lunar necesar pentru campaniile noastre.
Pe cât de simplă ar părea, pe atât de importantă este alegerea cu grijă a cuvintelor cheie. În funcție de aceste cuvinte ne sunt afișate anunțurile în Google și de ele depinde în mare parte succesul campaniilor Adwords.