Cele mai importante statistici SEO si ce poti invata din ele
1. 71% din volumul global de cautari sunt pe motorul de cautare Google (Digital Marketing, 2014)
Este bine sa fii in topul cautarilor pe Yohoo sau Bing, insa Google este « poarta » catre trafic relevant, consistent si catre atragerea de lead-uri.
2. SEO este metoda de promovare online cu cele mai multe cautari pe Google la nivel global (Digital Marketing, 2014)
Indexarea in motarele de cautare – optimizarea SEO a site-urilor – este metoda de marketing online cu cea mai buna rata de conversie si care aduce rezultate exponentiale pe termen lung. Nu este de mirare ca optimizarea SEO este folosita de managerii si antreprenorii care au ceea ce revista Harvard Business Review numeste exponential thinking atunci cand construiesc un business.
„Incremental thinking delivers immediate and steady results, while exponential thinking generates results that accelerate over time. The wrong expectations can lead teams to quit exponential path too soon.”
Sursa foto : How to Create an Exponential Mindset – Harvard Business Review
3. 60% din companii confirma ca strategia de optimizare SEO este integrata cu cea de realizare de continut pentru site (Digital Marketing, 2014)
Nu poti avea rezultate foarte bune si pe termen lung cu optimizarea SEO fara o strategie solida de content marketing (realizarea de continut pentru site, blog, articole informative, continutul paginilor din site etc.).
Recomandarea noastra este ca cele doua strategii – cea de optimizare SEO si realizare de continut pentru site, blog – sa fie integrate inclusiv cu strategia pentru campaniile Adwords. Prin campaniile Google Search poti valida intr-un timp scurt extinderea business-ului in teritorii noi din tara sau din afara tarii, produse sau servicii noi.
4. Procentul traficului organic facut de pe dispozitivele mobile inregsitreaza cresteri de la trimestru la trimestru (acum a ajuns la o medie de 44%), iar traficul de pe Android are cele mai mari cresteri
Website-ul tau trebuie sa fie mobile-friendly daca doresti sa fii competitiv. Poti testa daca site-ul tau este optimizat pentru mobil folosind testul mobile-friendly de la Google.
De asemenea, cresterea inregistrata de Android inseamna dimensiuni foarte variate de dispozitive. Nu mai este suficient sa ai o singura dimensiune fixa pentru versiunea de mobil, ci este necesar ca site-ul sa fie responsive.
5. 81% din vanzarile B2B incep cu o cautare pe web si 90% dintre cumparatori sustin ca atunci cand vor fi pregatiti sa cumpere “te vor gasi” (Earnest Agency, 2014)
Consumatorul B2B prefera sa faca mai mult research inainte de a cumpara si de regula procesul de vanzare este mai lung. Chiar daca il contactezi inainte ca el sa te gaseasca, va cauta compania ta pe Google – ajuta foarte mult daca tu detii tot contitul pe care el il va gasi pe Google.
6. 57% din marketerii B2B sustin ca SEO are cel mai mare impact asupra “lead generation” (NewsCred, 2014)
Consumatorii B2B cu siguranta vor sa te gaseaca online. Brandurile B2B care domina SEO nu au nicio problema in gasirea unor noi lead-uri.
7. 53% din marketeri considera content marketing-ul una dintre cele mai eficiente tactici pentru SEO (NewsCred, 2014)
Ne putem include si pe noi in aceste statistici. Cele mai bune rezultate pentru noi si pentru clientii nostri le-am obtinut incluzand content marketing in strategia de SEO. Agentia Social Lions ofera servicii de optimizare SEO complete: audit SEO si consultanta, optimizare SEO on site, optimizare SEO off site (inbound links), monitorizare SEO.
Sursa statistici: impactbnd.com