4 intrebari si raspunsuri esentiale pentru campaniile de Email Marketing
Promovarea prin Email Marketing este una dintre cele mai eficiente metode de a genera ROI pentru companii. Nu este de mirare ca tot mai multi dintre antreprenorii companiilor mici si mijlocii, folosesc aceasta modalitate de a isi promova produsele si serviciile.
Faptul ca un volum atat de mare de Newslettere nesolicitate (SPAM) ajunge in Inbox-urile noastre in fiecare zi, ne poate directiona cu usurinta catre urmatoarea concluzie:
“Daca toata lumea trimite Newslettere nesolicitate, inseamna ca este in regula si are rezultate.”
Ei bine, nu este asa. Fie ca ai deja o campanie de Email Marketing in desfasurare, fie ca te gandesti sa folosesti aceasta metoda de promovare, iata cateva aspecte pe care este bine sa le ai in vedere:
1. Este in regula sa trimit Newslettere nesolicitate care au continut comercial?
Newsletterele nesolicitate sunt de cele mai multe ori irelevante, intotdeauna impersonale si foarte rar utile persoanelor care le primesc. Din aceasta cauza, sunt foarte mici sansele ca o persoana sa deschida un astfel de Newsletter si sa faca actiunea pe care iti doresti sa o faca. Acest lucru se va reflecta in rezultate putine versus efortul implicat.
Trimite Newslettere doar persoanelor care s-au abonat de bunavoie si care ti-au dat acordul de a primi informari comerciale din partea companiei tale.
2. De ce fel de consimtamant am nevoie din partea unei persoane pentru a ii trimite Newsletter?
Este esential sa anunti abonatii inca de la inceput despre ce informatii urmeaza sa le trimiti si cat de des, indiferent de modalitatea prin care se aboneaza la Newsletterul tau. Cu cat sunt mai clare asteptarile pe care le transmiti abonatilor, cu atat mai valoroase sunt adresele de email pe care le colectezi, iar ei isi vor dori sa primeasca emailurile tale si sa cumpere produsele sau serviciile pe care le promovezi.
Foloseste un serviciu de Email Marketing cu double opt-in (este necesara confirmarea adresei de email dupa inscrierea la Newsletter) pentru a te asigura ca abonatii tai chiar isi doresc Newsletter-ele tale.
3. Ce inseamna optiunea de abonare / dezabonare ?
Serviciul de Email Marketing pe care il folosesti trebuie sa ofere posibilitatea abonatilor sa se dezaboneze, de fiecare data cand le trimiti un Newsletter. Asa cum abonarea a fost voluntara si optiunea de dezabonare trebuie oferita in mod gratuit si accesibil tuturor abonatilor.
Numarul de persoane care se dezaboneaza este un indicator important pentru a evalua relevanta continutului Newsletter-elor tale.
4. Trebuie sa am propria baza de date cu adrese de email sau pot cumpara una?
Este esential sa ai propria baza de date cu email-urile clientilor tai si ale potentialilor clienti. O parte din abonatii tai vor deveni inactivi dupa ce au cumparat serviciile tale, o parte se vor dezabona, o parte isi vor schimba adresa de email, indiferent de cat de relevante si creative sunt campaniile tale. Este important sa promovezi in mod constant inscrierea la Newsletter prin toate canalele de comunicare pe care le utilizezi:
- Introdu un formular de abonare pe fiecare pagina a site-ului tau;
- Promoveaza Newsletterul pe retelele de socializare;
- Organizeaza un concurs ce presupune si introducerea adresei de email.
Cresterea propriei baze de date trebuie sa fie una dintre preocuparile continue de Marketing.
Cele mai bune practici pentru campaniile de Email Marketing:
- Foloseste un serviciu profesional de Email Marketing, care sa iti permita sa introduci un formular de abonare pe site, sa primesti o confirmare de abonare si sa gestioneze intreaga baza de date precum si trimiterea Newsletterelor.
- Fii relevant, coerent si consecvent in trimiterea Newsletterelor.
- Construieste-ti propria baza de date cu abonati cu fiecare ocazie pe care o ai (la conferinte, in magazine, pe site, pe retelele de socializare). O persoana care se aboneaza de bunavoie la Newsletterul tau este foarte aproape de a face cumpararea de la tine.
Autoare: Anamaria Damian