7 pasi pentru pregatirea campaniei de sarbatori

social media christmasCand vorbim despre sarbatorile de iarna, ne gandim atat la Craciun cat si la Anul Nou. Asadar, campania trebuie sa le includa intr-o armonie placuta.

Iata 7 pasi pentru a avea o campanie reusita si cu rezultate masurabile.

Pasul 1 – Strategia campaniei

Cea mai importanta parte a strategiei este includerea brandului tau in campania de sarbatori. Astfel, trebuie sa iei in considerare comportamentul targetului tau in ceea ce priveste aceste sarbatori.

Pasul 2 – Nu te focusa doar pe Craciun

Campania trebuie legata de seria de activitati ce au loc in perioada sarbatorilor, de la contextul general al vacantei (cumparaturi, cadouri, familie, prieteni) pana la sarbatoarea Craciunului.

Pasul 3 – Creaza oferte cu tematica sarbatorilor

Pentru a promova campania trebuie sa creezi oferte concentrate pe tematica perioadei. De exemplu, poti include discount-uri specifice, promotii, continutul text adaptat sarbatorilor. Din momentul in care ai creat conceptul dorit treci la urmatoarea etapa, si anume crearea si adaptarea instrumentelor care vor fi parte a campaniei: bannere, site-ul, blog-ul, imagini pentru retelele sociale, call-to-action, mecanismul creativ pentru activitatile desfasurate de tine pe canalele de socializare (de exemplu, concursuri).

Pasul 4 – Pregatirea strategiei de social media

In primul rand trebuie sa te pregatesti din timp pentru aceasta perioada (cel putin o luna in avans). Planul trebuie sa fie relevant pentru targetul tau si pentru ce activitati au acestia. In al doilea rand pentru monitorizarea conturilor utilizeaza Facebook Insights, astfel poti observa ce functioneaza si ce trebuie imbunatatit.

Pasul 5 – Optimizarea cuvintelor cheie

In cazul in care ai ales pentru campania de sarbatori promovarea pe Google, in primul rand gandeste-te care este momentul in care clientii tai cauta informatii despre serviciile sau produsele tale, apoi creaza continutul reclamei tale. Raspunde-ti la urmatoarele intrebari: la ce se gandesc potentialii clienti in momentul cautarii? Cauta cadouri pentru familie? Prieteni? Capteaza-le atentia oferind solutii pentru nevoile lor!

Pasul 6 – Crearea unui eveniment

Este perioada perfecta sa ai in vedere crearea unui eveniment. Primele intrebari la care trebuie sa iti raspunzi inainte sa il planifici sunt: ce obiective vei acoperi? Cum te va ajuta evenimentul sa te apropii de target? Evenimentul necesita un plan de comunicare realizat cu atentie, de la materiale grafice pana la mesaje si timing.

Afla cum sa iti promovezi in mod eficient evenimentul pe Facebook.

Nu uita sa oferi poze din cadrul evenimentului pentru ca acestea te pot ajuta sa iti mentii clientii activi pe retelele de socializare.

Pasul 7 – Concetreaza-te pe bucuria clientului

Este luna magica a cadourilor, luna in care suntem mai buni, mai darnici, mai recunoscatori. Pe langa obiectivele de marketing si comunicare ale campaniei tale gandeste-te si la mici bucurii pe care sa le faci clientilor!

 

Tu cum ti-ai pregatit campania de sarbatori? Spune-ne ce ai facut in plus.

 

Sursa pozei: churchtechtoday.com