Rata medie de conversie pe industrii pentru campanii Adwords

25/07/2016
Manuela Moraru

Daca vrei sa fii vizibil, ai nevoie de o campanie puternica de notorietate (Social Media, campanii SEO, campanii Adwords, Facebook Ads, Instagram etc.).

Daca vrei sa cresti rata de conversie, ai nevoie de o campanie Google Adwords Search / Display foarte bine optimizata.

Iar daca nu stii care dintre tipurile de campanii Adwords este cea mai potrivita pentru a-ti aduce conversii, iti prezentam statisticile de care ai nevoie pentru a te convinge, realizate pe industrii.

Rata de conversie medie pe industrii pentru campanii Adwords

adwords-industry-benchmarks-average-conversion-rate

Rata medie de conversie in AdWords pentru toate industriile este de 2,70% pentru Reteaua de Cautare si 0,89% pentru Reteaua de Display / Afisare.

Trebuie totusi sa tinem cont de ce tip de conversie avem nevoie in campanie si pentru ce tip de produs sau serviciu.
Daca vrem sa masuram conversiile unei companii care ofera produse si servicii B2B, atunci tipurile de conversii pot varia: completare formular, intrare in pagina de contact, apeluri primite, abonare la newsletter etc. In acest caz, ratele de conversii pot fi mai mari decat cele prezentate in diagrama de mai sus (de exemplu, pot ajunge si la 4% – 6%).
Daca avem conversii pentru e-commerce, atunci rata de conversie poate fi putin mai mica. Google estimeaza ca o rata de conversie sanatoasa pentru e-commerce este de 1-2%.

Iata o lista cu cele mai populare domenii care apeleaza la campanii Adwords si care este rata de conversie specifica fiecaruia in Reteaua de Cautare (Google Search):
auto – 2.27%
B2B – 2.58 %
e-commerce – 1.91%
educatie – 4.13%
sanatate – 2.51%
home and deco – 3.68%
juridic – 4.35%
tehnologie (IT & software) – 2.55%

Rata de click medie pe industrii pentru campanii Adwords

adwords-industry-benchmarks-average-ctr

Rata medie de click in AdWords in toate industriile este de 1,91% pentru Reteaua de Cautare si 0,35% pentru Reteaua de Display / Afisare.

In principiu, domeniile ce ating emotional oamenii sunt cele care sunt in fruntea topului campaniilor de promovare online cu cele mai mari rate de conversii. Asta si datorita faptului ca formularea anunturilor are o structura clasica bazata pe un singur scop: sa emotioneze utilizatorii.
De asemenea, magazinele online obtine un CTR ridicat, mai ales in timpul perioadelor de promotii / reduceri / concursuri. Un avantaj il constituie faptul ca oamenii sunt foarte atrasi de titluri precum ‘25% reducere’ si call-to-actions de genul ‘intra acum’. Consecinta este ca in industriile in care se vand produse exista intotdeauna o competitie foarte stransa, iar Costul per Click (CPC) poate creste foarte mult de la o campanie la alta sau de la un sezon la altul.

CTR-ul recomandat de Google ca Best Practice pentru campanii Adwords in Reteaua de Cautare este minim 5%, iar pentru Reteaua de Display 0.10%.

O buna agentie de promovare online va sti intotdeauna sa introduca in anunturi acele elemente cheie pentru a diferentia anunturile clientului sau de cele ale competitiei.

Daca vrei sa stii cum performeaza campaniile tale in functie de industrie, competitie si daca poti eficientiza bugetul investit in campanii Adwords, solicita un audit web analytics complex.

 

Sursa statistici: Google Adwords benchmarks for your industry (update 2016) – WordStream